Jakie standardy powinno spełniać ogumienie do wózków widłowych?

Każdy magazyn czy też dział produkcyjny wymaga innych rozwiązań, które będą dostosowane do potrzeb danej firmy. Dotyczy to zarówno infrastruktury, jak i pojazdów poruszających się po terenie zakładu pracy. Dlatego też, jeśli korzysta się z pomocy wózka widłowego, to warto zastanowić się nad tym, jakie ogumienie będzie odpowiednie do danego rodzaju działalności. W tym artykule przedstawimy standardy, jakie powinno ono spełniać.

 

Na co zwrócić uwagę przy zakupie ogumienia do wózków widłowych?

Podobnie, jak w samochodach osobowych czy ciężarówkach, tak i w tym przypadku niezwykle ważne są m.in. wytrzymałość i długa żywotność. Co więcej, ogumienie powinno być odporne na wszelkiego rodzaju przebicia spowodowane m.in. szkłem czy gwoźdźmi. Konstrukcja tego elementu powinna jak najlepiej amortyzować ewentualne wstrząsy. Wózki widłowe nie powinny pozostawiać śladów, co jest zresztą jednym z głównych wymogów w przemyśle spożywczym.

 

Jakie są rodzaje ogumienia do wózków widłowych?

Na rynku obecnie dostępnych jest kilka czy nawet kilkanaście rodzajów opon. Najpopularniejsze modele, które wykorzystuje się na terenie magazynów czy też linii produkcyjnych to m.in.:

  • Pneumatyczne – charakteryzują się dobrą stabilnością, odpornością na uszkodzenia oraz dużą żywotnością.
  • Superelastyczne/pełne - są niezwykle odporne na wszelkiego rodzaju przebicia dzięki swojej konstrukcji. Zostały wykonane i wypełnione w całości gumą. Są odporne na uszkodzenia, a dodatkowo dobrze amortyzują i zapewniają stabilność towaru.

 

Branża firmy to klucz do sukcesu

To, o czym należy pamiętać to fakt, aby wybierać ogumienie spełniające standardy danej branży. Dopasowanie opon do specyfiki firmy będzie najlepszym rozwiązaniem. Zakup opon powinien być przemyślany, ponieważ jest to spora inwestycja. Jednak to inwestycja, na której nie powinno się oszczędzać, aby nie trzeba było martwić się kolejnym przebitym czy też uszkodzonym w inny sposób ogumieniem w wózkach widłowych.


Należy pamiętać o tym, że zużyta opona nie zostanie dopuszczona do użytku przez Urząd Dozoru Technicznego.

0
Feed

Zostaw komentarz